<i>L'Attente (Waiting)</i>, 2016
16:9 color video
3:23 min
Ed. 1/5
Anna Malagrida
<i>Cristal House</i>
May 4 – June 9, 2018
Installation view
Anna Malagrida
<i>Cristal House</i>
May 4 – June 9, 2018
Installation view
<i>Les Mains</i>, 2016
18 digital prints on cotton paper and dibond, framed
410 x 140 cm (total); 40 x 60 cm (each)
Ed. of 5
Anna Malagrida
<i>Cristal House</i>
May 4 – June 9, 2018
Installation view
Anna Malagrida
<i>Cristal House</i>
May 4 – June 9, 2018
Installation view
<i>25 rue du Renard</i>, 2016
16:9 color video
12 min, loop
Ed. 1/5
<i>Vitre I</i> (from the series <i>Les Vitres</i>), 2016
Digital print on cotton paper and dibond, framed
218 x 145 cm (image size); 221 x 150 cm (frame size)
<i>Vitre II</i> (from the series <i>Les Vitres</i>), 2016
Digital print on cotton paper and dibond, framed
218 x 145 cm (image size); 221 x 150 cm (frame size)
<i>Vitre III</i> (from the series <i>Les Vitres</i>), 2016
Digital print on cotton paper and dibond, framed
218 x 145 cm (image size); 221 x 150 cm (frame size)
Anna Malagrida
<i>Les Mains I</i>, 2016
Digital print on cotton paper and dibond, framed
40 x 60 cm
Anna Malagrida
<i>Les Mains II</i>, 2016
Digital print on cotton paper and dibond, framed
40 x 60 cm
Anna Malagrida
<i>Les Mains III</i>, 2016
Digital print on cotton paper and dibond, framed
40 x 60 cm
Anna Malagrida
<i>Les Mains IV</i>, 2016
Digital print on cotton paper and dibond, framed
40 x 60 cm
Anna Malagrida
<i>Les Mains V</i>, 2016
Digital print on cotton paper and dibond, framed
40 x 60 cm
Anna Malagrida
<i>Les Mains VII</i>, 2016
Digital print on cotton paper and dibond, framed
40 x 60 cm
Anna Malagrida
<i>Les Mains VIII</i>, 2016
Digital print on cotton paper and dibond, framed
40 x 60 cm
Anna Malagrida
<i>Les Mains IX</i>, 2016
Digital print on cotton paper and dibond, framed
40 x 60 cm
Anna Malagrida
<i>Les Mains X</i>, 2016
Digital print on cotton paper and dibond, framed
40 x 60 cm
Anna Malagrida
<i>Les Mains XI</i>, 2016
Digital print on cotton paper and dibond, framed
40 x 60 cm
Anna Malagrida
<i>Les Mains XII</i>, 2016
Digital print on cotton paper and dibond, framed
40 x 60 cm
Anna Malagrida
<i>Les Mains XIII</i>, 2016
Digital print on cotton paper and dibond, framed
40 x 60 cm
Anna Malagrida
<i>Les Mains XIV</i>, 2016
Digital print on cotton paper and dibond, framed
40 x 60 cm
Anna Malagrida
<i>Les Mains XV</i>, 2016
Digital print on cotton paper and dibond, framed
40 x 60 cm
Anna Malagrida
<i>Les Mains XVI</i>, 2016
Digital print on cotton paper and dibond, framed
40 x 60 cm
Anna Malagrida
<i>Les Mains XVII</i>, 2016
Digital print on cotton paper and dibond, framed
40 x 60 cm
Anna Malagrida
<i>Les Mains XVIII</i>, 2016
Digital print on cotton paper and dibond, framed
40 x 60 cm

Wir freuen uns am 3. Mai 2018 um 19 Uhr mit Cristal House unsere fünfte Einzelausstellung mit Anna Malagrida zu eröffnen.

Die Gewinnerin des 2017 Cart Blanche PMU Preises präsentiert ihr zuvor im Centre Pompidou ausgestelltes aktuelles Projekt nun in der Philipp von Rosen Galerie.

Cristal House ist der Name eines Rennpferdes. In ihrem neuen Projekt schöpft Anna Malagrida aus Fotografie, Text und Video um die Verarmung eines Ortes zu realisieren, nämlich die eines Wettbüros für Pferderennen, das sich im Zentrum von Paris befindet. Malagrida hält monotone Momente wie das Warten der Spieler von der Straße aus durch die großen Fenster hindurch fest. Im Inneren des Raums trifft sie die Spieler und hört ihnen aufmerksam zu. Die überwiegende Mehrheit der Glücksspieler besteht aus Migranten, die – von einem besseren Leben träumend – aus allen Teilen der Welt in die Megacity gelockt wurden. Die Idee des Träumens und die jedem Glücksspieler innewohnende Hoffnung entfalten sich im Bild des Migranten.

Das Wettbüro wird in ein Theater der Hoffnung transformiert; die Metropole wird zum Transitort der zufälligen Kreuzpunkte und zum Multiplikator der Einsamkeiten.

In der fotografischen Serie Les Mains werden Hände aus direkter Nähe intensiv betrachtet. Diese Hände werden als außerhalb eines klar formulierten Zeichensystems positioniert präsentiert. Für Malagrida hat die Bildsprache von Händen weder eine vorbestimmte Struktur noch formt sie Teil eines logischen Systems. Die Gesten sind gewöhnlich, zuweilen verbunden mit Aktivitäten der Glücksspieler, oftmals aber auch unfreiwillig hervorgerufen. Manche der Darstellungen scheinen Wut ausdrücken zu wollen, andere Freude; manche heißen willkommen, einige scheinen feindselig gestimmt.

 

Für weitere Informationen und/oder Abbildungen, wenden Sie sich bitte an die Galerie.

We are pleased to announce with Cristal House the inauguration of our fifth solo exhibition with Anna Malagrida on May 3, 2018 at 7 pm.

The winner of the 2017 Cart Blanche PMU award presents her most recent project at Philipp von Rosen Galerie, after being exhibited at Centre Pompidou.

Cristal House is the name of a racing horse. In her new project, Anna Malagrida draws upon photography, text and video to carry out the attempted depletion of a place: a horse race betting house located in the center of Paris. From the street and through the large windows, Malagrida shoots repetitive movements and the waiting of the gamblers. Located in the interior of the room, she meets them and carefully listens to them. Lured in by the great megalopolis, a large majority of the gamblers are migrants coming from all over the world dreaming of a better life. The notions of dreaming and the inherent hope to every gambler unfolds into the image of the one who migrates.

The betting house is transformed into a theatre of hope; the metropolis becomes a transit space of fortuitous intersections, and a multiplier of solitudes.

With the photographic series Les Mains, hands are observed up close, intensively. These hands are represented as outside a clear sign system. For Malagrida, the imagery of hands does not have a predefined structure, nor does it form a part of a logical system. The gestures are ordinary, sometimes related to activities carried out by a gambler, but sometimes also involuntary. Some of these depictions of hands seem to express anger, others joy; some are welcoming, others hostile.

 

For further information and/or images, please contact the gallery.